KDU-ČSL nelení, své priority již dokázala prosadit

KDU-ČSL nelení, své priority již dokázala prosadit

Nová brněnská koalice má za sebou prvních sto dní. A své předvolební sliby plní. KDU-ČSL před volbami představila priority, které bude prosazovat v prvních sto dnech ve vedení města. Některé z nich už fungují, některé jsou těsně před schválením.

„Naše programové priority vycházely z přání voličů, které jsme v kampani navštěvovali u nich doma a ptali se jich, co by v Brně chtěli zlepšit. Za prvních sto dní se nám podařilo zřídit pracovní skupinu koordinující dopravní stavby a uzavírky a také jako město přihlížíme při soutěžení dopravních staveb k rychlosti a kvalitě realizace. V Brně konečně už také funguje celotýdenní terénní pečovatelská služba. K našemu dotačnímu programu na podporu přípravy jídel pro děti s bezlepkovou, bezlaktózovou či jinou dietou se poprvé přidaly i jídelny mateřských škol. Do projektu družstevního bydlení se nám přihlásilo 713 uchazečů, pro které jsme vyčlenili tři lokality, ve kterých se v budoucnu budou družstevní byty stavět,“ uvedl 1. náměstek primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL).

KDU-ČSL také před volbami slíbila novou výsadbu keřů a zeleně nebo dotace na nádrže na zachycování dešťové vody.

„V rámci životního prostředí finalizujeme nastavení dotačního programu na nádrže na dešťovou vodu, kterými podpoříme již nyní fungující státní program. Také dotačně podpoříme výstavbu zelených střech. Oba dotační programy brzy představíme veřejnosti a spustíme je v červnu. Mapujeme také lokality vhodné pro výsadbu nové zeleně. Na konci června budeme mít nachystanou studii na realizaci opatření proti klimatickým změnám včetně ozelenění ulic podél komunikací,“ dodal Hladík.

Koalice také připravuje balík změn upravujících rezidentní parkování a rozšíření služeb přepravujících seniory.

„Intenzivně pracujeme na úpravě rezidentního parkování, tak aby tady město bylo v noci pro rezidenty a přes den pro všechny ostatní Brňany. Systém parkování ve městě musí být mnohem přehlednější a přívětivější pro zdravotně tělesně postižené. Také jsme zahájili jednání o rozšíření systému přepravy seniorů. V současnosti máme 4 vozidla Senior busu, ale především v ranních a dopoledních hodinách nedokážeme přepravit v průměru 12 zájemců denně. Proto chceme do tohoto systému zapojit vozidla pečovatelské služby, která jsou vyhrazena pro rozvoz obědů, což by nám pomohlo uspokojit vysokou ranní poptávku,“ upřesnil Hladík.