Město Brno již v minulosti mělo koordinátora oprav, uzavírek a dopravních staveb. Zrušilo ho minulé vedení města pod vedením ODS a ČSSD. Od té doby plánuje uzavírky Odbor investiční Magistrátu města Brna. Dle KDU-ČSL to však nezvládají a v Brně vládne dopravní chaos. Lidovci také chtějí, aby se kladl větší důraz na rychlost dopravních staveb a bezpečnost provozu.
„Zřízení funkce koordinátora oprav, uzavírek a dopravních staveb jsme několikrát během posledních dvou let navrhovali na koaličním jednání, bohužel se nám to nepodařilo prosadit. Byli jsme opakovaně ujišťováni, že Odbor investiční vše zvládá a uzavírky koordinuje. Častokrát pak ale býváme svědky dopravního chaosu, který pramení ze špatného a nepřipraveného plánování uzavírek. Pokud bychom po volbách měli být ve vedení města, bude zřízení této funkce jednou z našich podmínek, se kterými půjdeme do vyjednávání,“ uvedl 1.náměstek primátora Petr Hladík.
Brno se v budoucích letech uzavírkám nevyhne. Čeká ho rekonstrukce kanalizační sítě nebo výměna parovodů za horkovody. Proto je podle lidovců nutné, aby na to město bylo dostatečně připraveno. Kromě zřízení funkce koordinátora se KDU-ČSL chce zaměřit na zrychlení dopravních staveb.
„Uzavírkám musíme dát logiku. Funkce koordinátora bude podobná jako funkce městského architekta. Bude dohlížet na to, aby plánované uzavírky byly smysluplné a bude zajišťovat dostatečnou informovanost všech, kterých se bude uzavírka týkat. Zároveň bude plánovat ideální nastavení objízdné trasy,“ popsal dopravní expert KDU-ČSL Filip Chvátal.
Kromě zřízení funkce koordinátora se KDU-ČSL chce zaměřit na zrychlení dopravních staveb.
„Chceme zkrátit dobu oprav dopravních tepen. Proto budeme požadovat, aby podstatným kritériem při zadávání veřejných zakázek na opravy silnic, byl čas. Zároveň chceme zvýšit sankce pro nedodržení termínu a budeme tlačit na jejich efektivní vymáhání. Brňané nesmí ztrácet čas, který mohu trávit se svojí rodinou, někde v kolonách a zacpaných ulicích,“ dodal Hladík.
Důležitá je pro lidovce také bezpečnost na silnicích. Proto chtějí zmapovat všechna nebezpečná a nepřehledná místa a ty pak odstraňovat.
„Spolupracujeme s odborníky, kteří se zaměřují mimo jiné i na bezpečnost na silnicích. Chceme ve spolupráci s nimi zmapovat všechna nepřehledná a nebezpečná místa a následně investovat do úprav těchto míst. Jsme připraveni dát každý rok 50 milionů na odstranění míst, která mohou být nebezpečná pro chodce, cyklisty, maminky s dětmi, seniory i samotné řidiče,“ doplnil Chvátal.